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"CS-STAN Issue 2 a écrit:Standard Change CS-SC031b
EXCHANGE OF CONVENTIONAL ANTI-COLLISION LIGHTS, POSITION LIGHTS AND LANDING & TAXI LIGHTS BY
LED TYPE LIGHTS
1. Purpose
Exchange of anti-collision lights, position lights and landing & taxi lights by LED type lights.
2. Applicability/Eligibility
Aeroplanes not being complex motor-powered aircraft, rotorcraft not being complex motor-powered aircraft
and not approved for NVIS and any other ELA2 aircraft.
3. Acceptable methods, techniques, and practices
The following standards contain acceptable data:
— FAA Advisory Circular AC 43.13-2B, Chapter 4; and
— FAA Advisory Circular AC 43.13-1B, Chapter 11, Section 15 (on bonding).
Additionally the following applies:
— anti-collision lights are authorised in accordance with ETSO-C96a or later amendments, or equivalent;
— position lights are authorised in accordance with ETSO-C30c or later amendments, or equivalent;
— the equipment is installed at the same location with identical light distribution angles and colours;
— the equipment is qualified for the environmental conditions to be expected during normal operation;
— instructions and tests defined by the equipment manufacturer have to be followed; and
— any modification of electrical wiring is performed in accordance with acceptable practices such as the
aircraft maintenance manual or Chapter 11 of FAA Advisory Circulars AC 43.13-1B and Chapter 4 of
AC 43.13-2B.
4. Limitations
Any limitations defined by the equipment manufacturer apply.
...
René-Pierre Teindas a écrit:Gentil Gma, mais ma formation m'avait permis depuis longtemps de connaître les spécificités des tubes à décharges et des led.
gma a écrit:...'ai volé qu'une fois ou deux là dessus, donc pas sûr), ...
René-Pierre Teindas a écrit:Gma:
C'est de l'acharnement ou un besoin compulsif de discuter et compliquer les choses simples! ,
Des personnes demandent un renseignement simple, on leur indique 2 solutions et toi tu leur complique la vie avec tes discussions qui visiblement ne peuvent, techniquement, les intéresser.
Bon, j'ai peut-être pas tout compris.
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