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Garmin G5 - Supplément au manuel de vol a écrit:The G5 Electronic Flight Instrument can display the following information to the pilot depending on the installation
and location of the G5 instrument.
• Primary attitude
• Primary slip and turn rate information
• Primary heading
• Secondary airspeed
• Secondary altimeter
• Secondary ground track
When installed in place of the attitude indicator, the primary function of the G5 is to provide attitude information to
the pilot. When installed in place of the rate of turn indicator, the primary function of the G5 is to provide turn
rate and slip ball information to the pilot. When installed in place of the directional gyro, the primary function of
the G5 is to provide directional information to the pilot.
Leon Robin a écrit:Extrait du supplément au manuel de vol lié à l'installation d'un Garmin G5 (installé sur un de nos PA28 en remplacement d'un conservateur de cap "fatigué" :Garmin G5 - Supplément au manuel de vol a écrit:The G5 Electronic Flight Instrument can display the following information to the pilot depending on the installation
and location of the G5 instrument.
• Primary attitude
• Primary slip and turn rate information
• Primary heading
• Secondary airspeed
• Secondary altimeter
• Secondary ground track
When installed in place of the attitude indicator, the primary function of the G5 is to provide attitude information to
the pilot. When installed in place of the rate of turn indicator, the primary function of the G5 is to provide turn
rate and slip ball information to the pilot. When installed in place of the directional gyro, the primary function of
the G5 is to provide directional information to the pilot.
Tout est écrit, c'est un des documents officiels.
En complément, le G5 peut être installé comme instrument de secours d'un Garmin G3X sur un avion IFR.
Aviathor a écrit:A ma connaissance le G5 n'est pas approuvé comme instrument primaire, et il faut garder un instrument gyroscopique. Il faut regarder le STC pour voir ce que tu as le droit de faire.
Aviathor a écrit:Aviathor a écrit:A ma connaissance le G5 n'est pas approuvé comme instrument primaire, et il faut garder un instrument gyroscopique. Il faut regarder le STC pour voir ce que tu as le droit de faire.
Ach oui. Curieusement, c'est l'inverse. Il n'est pas approuvé comme secours. Ca avait fait l'objet d'une discussion avec le représentant de Garmin à Aero Expo il y a deux ans.
Gamin a écrit: APPENDIX E Garmin G5 as Standby Flight Display
E.1 Purpose
The Garmin G5 display instrument, installed as part of STC SA01818WI, may be integrated with
a G3X PFD on certified aircraft to provide standby Attitude Direction Indicator (ADI), Altimeter,
and Airspeed Indicator (ASI) functions. The G5 is the only acceptable standby instrument in
G3X installations which include Copilot displays. This configuration of G5 interfaces to the G3X
system via the CAN bus, allowing it to access information from the GMU 11 magnetometer and
GDUs. This section of the G3X installation manual describes requirements unique to this
configuration.
Installation of a G3X PFD on aircraft with existing G5 ADI to be used as a backup to G3X must
update the G5 in accordance with G5 EFI Part 23 AML STC Installation Manual (190-01112-10
Rev. 15 or later).
Reference Garmin G5 EFI Part 23 AML STC Installation Manual (190-01112-10) for information
beyond the scope of this document. To use the G5 as a standby flight display, perform the
following:
• The G5 backup battery pack must be retained and installed.
• The G5 must be configured as an attitude indicator with display of attitude, altitude,
heading and airspeed.
• The G5 STC requires that the G5 be installed in the primary ADI location. The G3X
STC described in this manual approves moving the G5 from the primary ADI location
to an appropriate standby location which is described in this section.
• When the G5 is installed as a standby flight display, the G3X STC allows the existing
analog airspeed indicator, altimeter, vertical speed indicator, attitude gyro, DG/HSI
and rate-of-turn indicator to be removed as these functions are replaced by the G3X
Touch EFIS in normal operations and G5 as a standby.
G5 equipment required for this installation is shown below in Table E-1.
Leon Robin a écrit:Mauvaiuse pioche, une fois de plus. Entretemps, Garmin a certifié le G3X (même en IFR)
Leon Robin a écrit:@ Hugomoto et Charlie*
Vous avez tous deux raison. Le G5 semble une excellente solution, qui permet une certaine variété d'installations adaptables aux différents types d'utilisation sur nos monomoteurs légers.
Garmin semble avoir très bien compris nos besoins en proposant une gamme de produits dédiés à ce segment, notamment son P.A GFC500 spécifiquement conçu comme prolongement du G5 ou du G3X.
Il se trouve que je suis en train de finaliser une étude sur ces solutions et suis donc plongé depuis plusieurs semaines dans les documents d'où proviennent les extraits précédemment cités.
rallye a écrit:...Hélas je ne peux modifier mes yeux
Max8992 a écrit:rallye a écrit:...Hélas je ne peux modifier mes yeux
il existe un ustensile appelé "lunettes" qui permet une telle modification : deux lentilles maintenues par une monture devant tes yeux, taillées avec adresse et adaptées à ta vue permettent de mieux distinguer les détails.
NB: je le sais, j'en use depuis une vingtaine d'année...
Leon Robin a écrit:@ Hugomoto et Charlie*
Vous avez tous deux raison. Le G5 semble une excellente solution, qui permet une certaine variété d'installations adaptables aux différents types d'utilisation sur nos monomoteurs légers.
Garmin semble avoir très bien compris nos besoins en proposant une gamme de produits dédiés à ce segment, notamment son P.A GFC500 spécifiquement conçu comme prolongement du G5 ou du G3X.
Il se trouve que je suis en train de finaliser une étude sur ces solutions et suis donc plongé depuis plusieurs semaines dans les documents d'où proviennent les extraits précédemment cités.
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