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Les Administrateurs
Julien a écrit:Un Cessna 152 n'avait que 50kts sol contre 95kts indiqués : il était à 2000ft QNH ! Bref, ca soufflait ...
Manu a écrit:J'ai fait du 180 sol pour 140 indiqués
flyjodel a écrit:jc dusse a écrit:Paraît qu'il y a une histoire de "confort passagers" . Quand on voit le service que ma compagnie offre à bord, j'arrive toujours pas à comprendre ce que ça peut bien vouloir dire .
"Confort passagers" c'est pour les gouzesses. Si tu es dans la compagnie que je crois (ponctualité supérieure à 95%) j'ai compris ce soir d'où venaient ces chiffres ! (vont plus gagner du temps avec moi ceux-là !)
flyjodel a écrit:Julien a écrit:Tiens aujourd'hui, j'ai vu 2 avions mesurés à environ 5000ft/mn au radar ... en montée
Ce n'est pas extra-ordinaire.
le MD11 qui part tous les soirs à Francfort fait régulièrement un bon 70 kt en montée, un B707 en partance pour Keflavik la semaine dernière a donné 6000 ft jusqy'au FL150, et quand la PO décolle en PC max, c'est fréquemment un vario à 5 chiffres avec parfois un "2" devant.
Pour le Citation, attention aux calculs... une pente à 45° en montée à 180 kt ça donne un vent de face de 130 kt à 5000 ft/mn. Je pense qu'on en aurait entendu parler dans le journal.
Si c'est une pente à 45% (25°) alors soit.
The international nautical mile was defined by the First International Extraordinary Hydrographic Conference, Monaco (1929) as exactly 1852 metres.[1] This is the only definition in widespread current use, and is the one accepted by the International Hydrographic Organization and by the International Bureau of Weights and Measures (BIPM). Before 1929, different countries had different definitions, and the Soviet Union, the United Kingdom and the United States did not immediately accept the international value.
Both the Imperial and U.S. definitions of the nautical mile were based on the Clarke (1866) Spheroid: specifically, they were different approximations to the length of one minute of arc along a great circle of a hypothetical sphere having the same surface area as the Clarke Spheroid.[3] The United States nautical mile was defined as 1853.248 metres (6080.20 U.S. feet, based on the definition of the foot in the Mendenhall Order of 1893): it was abandoned in favour of the international nautical mile in 1954.[4] The Imperial (UK) nautical mile, also known as the Admiralty mile, was defined in terms of the knot such that one nautical mile was exactly 6080 feet (1853.184 m):[5] it was abandoned in 1970[5] and, for legal purposes, old references to the obsolete unit are now converted to 1853 metres exactly.[6]
International foot
Effective July 1, 1959 the length of the international yard in the United States and countries of the Commonwealth of Nations was defined as 0.9144 meters. Consequently, the international foot is defined to be equal to 0.3048 meters (equivalent to 304.8 millimeters). This was 2 ppm shorter than the previous U.S definition and 1.7 ppm longer than the previous British definition.[2]
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