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Les Administrateurs
Anthony PNL a écrit:tu es prof de maths, ou ingénieur...
Cap11 a écrit:et après on s'étonne qu'il y ait de moins en moins de gens qui aient envie de voler... !
Anthony PNL a écrit:...
Y a t-il une méthode correcte/exacte pour calculer précisément le cap à prendre, et la vitesse sol que ça me donnera ? (par les vecteurs ?)
Luc Lion a écrit:Anthony PNL a écrit:tu es prof de maths, ou ingénieur...
informaticien
Luc
Philippe Warter a écrit:J'admire tous ceux qui tiennent leur cap à moins de 5° près, parce que je n'en ai jamais été capable.
Tables for PPL and CPL Skill Test are included for comparison.
PROFILE PPL Skill Test CPL Skill Test IR Skill Test & all Revalidations and Renewals
(See notes below for tolerances for the EIR)Altitude or Height Normal Flight ± 150 ft ± 100 ft ± 100 ft With simulated engine failure (ME only) ± 200 ft ± 150 ft ± 100 ft Limited or partial panel ± 200 ft ± 200 ft Starting go-around at decision alt/ht + 50 ft / - 0 ft
(Asym + 100 ft / - 0 ft)Minimum descent altitude / height + 50 ft / - 0 ft
(Asym + 100 ft / - 0 ft)‘Not below’ minima (from FAF altitude down to MDA/H) - 0 ft Circling minima + 100 ft / - 0 ft Asymmetric committal height/altitude - 0 ft - 0 ft - 0 ft Tracking All except precision approach ± 10° ± 5° ± 5° Precision approach Half scale deflection azimuth and glidepath DME arcing ± 1nm Heading All engines operating ± 10° ± 10° ± 5° With simulated engine failure ± 15° ± 15° ± 10° Limited or Partial panel ± 15° ± 15° Speed Take-off / Vr + 10 / - 5 kt + 5 / - 0 kt + 5 / - 0 kt Climb and approach ± 15 kt ± 10 kt ± 5 kt Vat / Vref + 15 / - 5 kt + 5 kt/ - 0 kt + 5 kt / - 0 kt Cruise ± 15 kt ± 10 kt ± 5 kt Limited or Partial Panel N/A ± 10 kt ± 10 kt With simulated engine failure + 15 / - 5 kt + 10 / - 5 kt + 10 / - 5 kt Blue Line speed or VYSE / V2 ± 5 kt ± 5 kt ± 5 kt Maximum airspeed error at any time ± 15 kt ± 10 kt ± 10 kt
Notes:
• Asymmetric limits also apply to centreline thrust ME aeroplanes operating on one
engine.
• EIR tolerances:
o Height generally +/-100feet
o Tracking on radio aids +/-10 degrees
o Heading all engines operating +/-10 degrees
o Heading with simulated engine failure +/-15 degrees
o Speed with all engines operating +10kts/-5kts
o Speed with simulated engine failure +15kts/-5kts
• Entries in Italics are National tolerances for guidance.
Philippe Warter a écrit:J'admire tous ceux qui tiennent leur cap à moins de 5° près, parce que je n'en ai jamais été capable.
Philippe Warter a écrit:... qui tiennent leur cap à moins de 5° près,...
Philippe Warter a écrit:J'admire tous ceux qui tiennent leur cap à moins de 5° près, parce que je n'en ai jamais été capable.
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