de Efflux2000 le Mercredi 9 Avril 2014 21:48
De Limburgse investeringsmaatschappij LRM en privé-investeerder JK Invest, hebben elk 50 procent van de aandelen gekocht van Limburg Regional Airport, de exploitant van de luchthaven van Brustem (Sint-Truiden). LRM, die ook al eigenaar is van de landingsbaan, laat de mogelijkheid open om de site te heroriënteren voor de ontwikkeling van drones.
Limburg Regional Airport was tot dusver in handen van de managers Marc Tuts en Guido Van Pee. Zij hadden vorig jaar een weigering gekregen van hun aanvraag om de luchthaven te mogen uitbreiden. Het stadsbestuur en de provincie wilden toen voorrang geven aan de ontwikkeling van de aanpalende bedrijvenzone op de site. Nu LRM zowel eigenaar is van de landingsbaan als van het Brustem Industrie Park (BIP) én de exploitatie in handen heeft, kan het zelf de toekomst van deze zone bepalen. Dat zal onder meer de ontwikkeling zijn van een gebied van 8 hectare aan de landingsbaan, bedoeld voor luchtvaartgebonden activiteiten. De investeringsmaatschappij sluit daarbij de mogelijkheid niet uit om de site te heroriënteren naar een zogenaamde 'drone-valley', waar zich bedrijven kunnen vestigen die zich bezighouden met de ontwikkeling, het testen en verkopen van de onbemande, hoogtechnologische vliegtuigjes. Partner van LRM voor de exploitatie wordt JK Invest, de firma van Jack Waldeyer en Kris Van den Bergh. Zij hebben een achtergrond in de luchtvaartsector, onder meer bij het vroegere Sabena Flight Academy. Vandaag leiden ze 2 bedrijven die soft- en hardware maken voor de luchtvaart en de industrie.
la traduction
Limbourg société d'investissement LRM et investisseur privé JK Invest , ont chacun 50 pour cent des actions achetées à partir de l'aéroport régional de Limbourg , l'exploitant de l' aéroport de Brustem ( Saint-Trond ) .
LRM , qui est également propriétaire de la piste , laisse ouverte la possibilité de réorienter le développement de drones du site.
Limbourg aéroport régional était déjà entre les mains de gestionnaires Marc Tuts et Guido Van Pee .
Ils avaient reçu l'an dernier un refus de leur demande de l'aéroport pour être autorisé à se développer.
Le conseil de la ville et le comté seraient alors donner la priorité au développement de la zone d'activités à proximité sur le site .
Maintenant propriétaire LRM fois de la piste que le parc industriel Brustem ( BIP ) et l'opération est dans les mains , il peut déterminer l'avenir de cette région eux-mêmes.
Cela inclura le développement d'un espace de 8 hectares sur la piste , conçu pour les activités liées à l'aviation .
L'investissement n'est pas de ce fait la capacité de rediriger vers un « drone - vallée " , où les entreprises peuvent établir engagée dans le développement , les tests et la vente de drones , avions de haute technologie du site.
LRM partenaire de l'opération est JK Invest , la société de Jack Waldeyer et Kris Van den Bergh .
Ils ont une expérience dans le secteur de l'aviation , y compris dans l'ancienne Sabena Flight Academy .
Aujourd'hui, ils mènent deux sociétés qui fabriquent des logiciels et du matériel pour l'industrie aéronautique .